Wat zijn de belangrijkste verschillen wat betreft fauna en insectenwereld tussen een tuintje in Vlaanderen en eentje in bijv. New York State ?

Zijn er in bijv. New York State totaal andere insecten en diertjes in de tuin opduiken ? Wat zijn de belangrijkste verschillen?
Zoals bij ons : egels , mollen ,spitsmuizen , wantsen , lieveheersbeestjes , koolmeesjes en Vlaamse gaaien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Rieneke1
12 jaar geleden
leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super leuke vraag!
Elk geval zullen de soorten vogels denk ik wel anders zijn?
jodyenboyke
12 jaar geleden
Leuke vraag, ik kom uit de Randstad en woon nu in Brabant en alleen hier al heb je totaal andere insecten dus ben benieuwd naar een "kenner"

Antwoorden (1)

de voornaamste lijkt mij het klimaat ( hoe droog het is, hoe warm het is of hoelang het licht is) hierdoor zullen er andere planten groeien wat weer zorgt voor andere organismen die in de tuin leven.