Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe wordt de informatie tussen sensorische zenuwcellen en motorische zenuwcellen doorgegeven?

In het boek staat iets over schakelcellen en chemische boodschappers (waarvan ik overigens ook niet weet wat het is) maar het verband tussen deze vier dingen snap ik niet..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
970

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

" Deze schakelcellen geleiden impulsen binnen het centrale zenuwstelsel. Schakelcellen liggen geheel binnen het centrale zenuwstelsel. Ze kunnen impulsen ontvangen van sensorische neuronen en deze doorgeven aan motorische neuronen. "
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zoals ik het altijd bij de biologie begrepen heb, wordt de informatie overgedragen door neurotransmitters. Dat gebeurt in de synapsspleet, daar steken de neurotransmitters over. De neurotransmitters worden door beide 'overkanten' begrepen en zo wordt de informatie dus overgezet. In de bron nog wat meer uitleg, maar dit is de hele korte samenvatting, in mijn eigen taal..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding