wat is Edosymmboise?

het heeft met de evolutietheorie te maken ofzoiets... moet ik maken voor school

Toegevoegd na 26 seconden:
Ik bedoel edosymboise. met 1 m

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk ook nog een n erin:
endosymbiose

Antwoorden (2)

Ik denk dat je bedoelt: endosymbiose

Onder endosymbiose wordt het proces verstaan, waarbij grote oerbacteriën andere, kleinere en gespecialiseerde levensvormen in zich opnemen waardoor nieuwe krachtige levensvormen vormden.

http://www.bioplek.org/animaties/celtotaal/evolutiecel.html

http://www.bertsgeschiedenissite.nl/geschiedenis%20aarde/endosymbiose.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor de reactie haha. Nu kan ik verder met mijn Biologie haha.
Aanvulling op bovenstaand antwoord: de endosymbiontentheorie (zoals het genoemd wordt) verklaart hoe eukaryoten (organismen waarvan de cellen een celkern en een intern membraan hebben; planten, schimmels en dieren) ooit ontstaan zijn uit bacteriën. De theorie is vrij nieuw, maar wordt algemeen geaccepteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij ook bedankt!