als een jongen klaarkomt, hoelang duurt dat dan voordat zijn lichaam genoeg sperma heeft gecreëerd om nog eens klaar te kunnen komen?

is dat verschillend per persoon? of is dat wetenschappelijk bewezen? en hoelang duurt dat dan, om weer klaar te kunnen komen, en daar dan ook sperma bij komt kijken...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
113.2K
Kimath
12 jaar geleden
Schijnt dat je kunt traien om gelijk weer paraat te staan voor ronde 2. Alleen komt er dan weinig tot geen sperma uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol

Het beste antwoord

Mannen kunnen meerdere malen achter elkaar klaarkomen, net als vrouwen. Alleen de zaadlozing is dab minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor de optimale hoeveelheid zaadcellen, als dat je vraag is, duurt het drie dagen om aan het maximum te komen. Dus in het geval van een zwangerschapswens kan je het beste iedere drie dagen vrijen. Vaker heeft niet veel effect want de kwaliteit van het zaad wordt dan echt niet beter.
Als je vraag is, hoe vaak binnen hoeveel tijd, dat is verschillend, ligt er ook aan hoe snel zijn prostaat genoeg vocht aanmaakt om tot een ejaculatie te komen.
Overigens hoeft een mannelijk orgasme niet per definitie met een grote hoeveelheid vocht gepaard te gaan.
Twee tot drie keer per uur is gemiddeld mogelijk, het eerste wat me dan wel te binnen schiet is of dat de kwaliteit van het vrijen wel ten goede komt :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het elke drie dagen vrijen bij een zwangerschapswens. Waarom is dat? Zijn het dan mindere zaadcellen als je na een uur weer klaarkomt of wat? Heeft dit nadelige gevolgen voor de 'kind'
Kimath
12 jaar geleden
Het is gewoon de concentratie zaadcellen die dan minder is. Kans op zwangerschap is dan iets kleiner. Kwaliteit is niet minder hoor.
Nou ik zou zeggen dat dit toch echt verschilt van man tot man hoor. Achter elkaar klaarkomen zoals mijn vriendin dat zie ik me echt niet doen. Een relaxte pauze is dan toch echt gewenst!

De ene man kan dit (kennelijk?) dan wel. De andere niet. Daarbij spelen een aantal factoren ook wel mee volgens mij.
- leeftijd van de man
- geestelijke gesteldheid; als je gestressed of nerveus bent lukt het misschien wel helemaal niet (denk aan "je eerste keer" ;)
- de "interessegraad" die je hebt voor je partner op dat moment (verschilt ook van tijd tot tijd)
- of je moe bent of je niet lekker voelt
- alcohol gehad? werkt niet in je voordeel met klaarkomen (of in de aanloop daar naar toe ;)

en zo kan ik nog wel even doorgaan. Lichamelijk maak je in elk geval 50.000 zaadcellen aan per minuut (72 miljoen per dag). Daar zal het dus niet aan liggen. Helaas is dat "kwakje" maar voor een superklein deel daadwerkelijk sperma. En van die 50.000 worden er ook een hele hoop weer afgebroken omdat ze "mislukt" zijn.
De rest is vocht uit zaadblaasjes en prostaatvocht.

Afhankelijk van je leeftijd (grofweg tussen 20 en 30) denk ik dat gemiddeld 4 keer per 24 uur een hele goede score is. Ben je jonger dan kan dit best wel iets hoger zijn. Ben je 30 geweest dan tja... dan zal het minder worden denk ik.
Maar nogmaals: het is heel erg afhankelijk van andere factoren.

Hoop dat je hier iets mee kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klaarkomen heeft eigenlijk niet direct iets temaken met de spermaproductie. Tis meer een kwestie hoelang heeft een lichaam nodig om te herstellen, zodat hij weer een erectie kan krijgen. En dat verschilt per persoon.
Sommige behouden hun erectie gewoon en andere hebben min een dag nodig.