hoe groot is de grootste hamster?

Mijn dochter van 8 vroeg zich dit af.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
4.8K

Het beste antwoord

De grootste hamsters wegen tussen de 120-180 gram met een lengte van +/- 12 cm en een staartje van +/- 2 cm. De kleinste hamsters wegen tussen de 20-25 gram met een lengte van +/- 7 cm en een staartje van een 0,5 cm.
De levensverwachting van hamsters ligt tussen de 2 en 5 jaar.
Voor specifieke kenmerken van bepaalde soorten hamsters kan je een ‘Konijnen en knaagdieren Encyclopedie’ raadplegen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ben nog even verder gaan kijken, en kwam het volgende tegen: de veldhamster is de grootste, kan wel 23 cm worden. Hij is familie van de goudhamster. Gevonden op: www.kinderlines.nl/.../alles-over-hamsters.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord waar tenminste moeite voor gedaan is. Top +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel!

Andere antwoorden (1)

Ik heb gehoord dat die 20 cm lang was
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nietde hamster...maar zijn piemeltje wil ze weten...