Wat is het verschil tussen luizen en vlooien?

En dan bedoel ik niet dat luizen op mensen afkomen en vlooien op dieren :P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
29K

Antwoorden (5)

Luizen hebben meer voorkeur voor mensen dan voor dieren, of het dier moet zo verwaarloosd zijn dat ze zich erg aangetrokken tot voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luizen zijn voor mensen en vlooien voor dieren. Een luis is ook dikker en gaat niet snel weer weg. Vlooien gaan meestal meer bij je benen irriteren en ze gaan niet op je hoofd zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Danke sie wohl :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensenvlooien bestaan wel degelijk, en gaan overal zitten. Gelukkig hebben de meeste mensen alleen ervaring met uitgehongerde dierenvlooien, bijvoorbeeld na een vakantie, dat je hartelijk besprongen wordt als je weer binnenkomt :-(
Bij luizen zie je vnl witachtige neten in de vacht. Bij vlooien zijn het zwarte korreltjes die bruin kleuren als je ze nat maakt .
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah oke :)
Een vlooi springt meer dan 350x zijn eigen lichaamgsewicht en de luis is ook dikker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luizen en vlooien zijn 2 totaal verschillende dieren die beiden parasitair leven op dieren. Er zijn luizen die gespecialiseerd zijn in mensen: hoofdluizen, schaamluizen en lichaamsluis. Voor de rest komen luizen ook gewoon bij andere behaarde dieren voor.
Vlooien komen in Nederland vrij weinig voor bij mensen, want de vlo die zich heeft gespecialiseerd in mensen (Pulex irritans) komt in West-Europa bijna niet meer voor. In andere andere delen van de wereld komt deze vlo nog wel veel voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
met stip het beste antwoord wat mij betreft: +