Kunnen dieren,, die zichzelf niet kunnen krabben. Ook wel eens last hebben van jeuk.?

Alles wat poten heeft kan zichzelf krabben.
Maar denk bijvoorbeeld aan een vis.
Een pier.,en noem maar op.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar die kan zijn slurf vol water zuigen,,,en over zich heen spuiten.

Het beste antwoord

Een koe of een olifant of andere dieren kunnen ook niet bij de plek op hun zij waar ze jeuk hebben en schuren dan langs een stam of rots of rollen over de grond. Ik denk dat ieder dier wel een manier vindt om zich te krabben.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, die gaan dan tegen een plant staan ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vis kan zich aan een steen krabben en een pier, tsjaa, geen idee, aan zandkorrels? Ze zullen zich krabben aan de omgeving zoals een beer aan een boom bijv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jazeker kan dat.
voorbeeldje.
als de voeding/luchtvochtigheid/temperatuur voor een slang niet afgestemd is op de behoeften kan het dier moeite hebben met vervellen en hier laste van hebben.

het zal dan schuren langs voorwerpen, want pootjes heeft ie niet.

varkens schuren vaak langs bomen en hekken omdat de pootjes tekort zijn.

vissen met parasieten of een andere infectie schuren ook langs de bodem omdat het jeukt en ze er last van hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vis hoort bij de gewervelde dieren, deze dieren hebben een vrij ingenieus zenuwstelsel waardoor prikkels als jeuk kunnen worden ervaren. Een pier is een veel eenvoudiger dier en heeft ook een heel eenvoudig zenuwstelsel. Hierdoor zal een pier nooit last hebben van jeuk.