Hoe lang blijft een bij leven nadat...?

Ze gestoken hebben. Of is het een fabeltjes dat ze daarna dood gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
4.8K

Antwoorden (3)

Nou als ze gestoken hebben blijft de angel vaak inje huid zitten dus blieden ze dood.
Bij wespen gaat de angel vaak pas los bij de 2de keer steken volgens mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel bloeden ze dood srry vr typfout 
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wespen kunnen vaker steken. de angel laat óf los, óf niet. er zit in het laatste geval dus geen max aan
Bijen gaan erg snel dood - omdat de angel weerhaakjes heeft, wordt die na het steken uit het lijf gerukt omdat ie (bijvoorbeeld) in je huid blijft zitten. Daarom moet je na een bijensteek ook altijd met een pincet aan de slag. Vaak ligt de bij bijvoorbeeld naast je stoel, dus dat doodgaan gaat snel.
Wespen hebben een ander type angel, die kunnen steken en hun angel terugtrekken - daarom kunnen ze meerdere malen steken en steken ze ook eerder dan een bij dat doet - een bij steekt pas in nood, een wesp kan bij irritatie al steken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
binnen een minuut sterft de bij.

meer hierover kan je lezen bij de volgende vraag hier op GV.
http://www.goeievraag.nl/vraag/gaat-dood-steekt.151448
(via de zoekoptie vind je eventueel nog meer info. dat is het blauwe vlak links bovenin je scherm)