En olifant die een zelfportret schildert bestaat toch niet?

Of, wel? Is het bijgaand filmpje fake of niet?
Ik zie iets te veel slurf in beeld en te weinig olifant tijdens het schilderen. Maar bij het bloemetje zie je de kop van het beest.

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=32306312

AWM
14 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Het beste antwoord

Leuk filmpje om naar te kijken en een geweldige tekening!

Ik had tussendoor ook steeds mijn twijfels, bij het zien van voornamelijk alleen een slurf. Maar op sommige momenten is de olifant wel degelijk in beeld, jammer dat ze niet het filmpje hebben gemaakt met de hele olifant prominent in beeld.

Feit is dat olifanten erg slimme beesten zijn qua verstand, gevoelens en geheugen. Ze worden tot de slimste beesten gerekend, naast dolfijnen en mensapen.

Ik twijfel nog wel erg (zeker gezien de perfecte aanzet van de kwast keer op keer), maar geef het 't toch voordeel van de twijfel. Het filmpje van een voetballende olifant is wat minder spectaculair, maar ook de moeite waard om even te bekijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Jawel dat kan goed... Ze kunnen schilderen, zie maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de meeste mensen weten dat niet , maar die zijn veel slimmer da n wij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik dit filmpje (waarin jouw voorbeeld terug komt) mag geloven wel:

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=33164846

Indrukwekkend hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het filmpje ziet er idd niet helemaal betrouwbaar uit.
Wat ik wel weet, even terzijde, is dat olifanten, net als mensen, hun zelfbeeld kunnen herkennen, als resultaat uit een onderzoek met spiegels.