Alleen van vogelspinnen is bekend dat ze geluid kunnen maken. Alle soorten vogelspinnen hebben stevige kaken en gif. Ze gebruiken dit gif om hun prooidieren te doden en te verteren. Bij uitzondering gebruiken ze hun gif als verdedigingsmiddel. Voor het echter tot een beet komt, laat de spin duidelijk zien dat hij zich bedreigd voelt. Hij gaat met z'n voorste poten omhoog staan. Sommige soorten wrijven irriterende haren van hun achterlijf en maken een sissend geluid. De bekendste daarvan is de Goliathvogelspin.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb ergens gelezen dat ze sissen maar of dat waar is weert ik niet.
13 jaar geleden
Ja, als de Goliath spin (Theraphona leblondi of Goliath bird-eater) zich bedreigd voelt, maakt ze een zeer luid sissend geluid dat op het blazen van een kat of een slang lijkt. Het geluid komt echter niet uit de mond, maar ontstaat doordat de spin de haren op haar poten tegen elkaar wrijft. Dit noemt men striduleren.