Wat is je kleinste orgaan?

Mijn zoon vroeg net wat het grootste orgaan was. Dat wist ik wel; de huid. (uiteraard had ik eerst het voor de hand liggende inkoppertje gemaakt).

Maar wat is nu het kleinste orgaan? Dat wist ik eigenlijk niet en ik kan het ook zo gauw niet vinden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
7.9K

Antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
google, "kleinste orgaan", 2e artikel ;) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoho... er staat "Het oog ís tenslotte het kleinste orgaan dat onder een apart specialisme valt" :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is naatje. Voor straf een -1!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zal me werkelijk aan mn kont oxxideren..ik ga ff liggen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-0
ja daar moet je eens goed je neus insteken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
slakkenhuis in je oor????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is dat geen botje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps je hebt gelijk.
Ik ga voor de hypofyse al is de blinde darm ook niet groot.
De thymus verschrompeld in de puberteit en gooit bij mij dus ook hoge ogen, maar wat blijft er over bij een volwassene iets of niets en is niets nog een orgaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kies de bijnier. Afmeting en gewicht kan iets variëren, de lengte is ongeveer 5 centimeter, het gewicht 3 tot 6 gram.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou wel iets willen noemen maar daar word ik niet vrolijk van.
Nee serieus ik denk de lymfklier