Omdat het gras verderop altijd groener is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een betere vraag is: waarom niet?

ALS (!) we er al van uitgaan dat de mens ontstond in de Riftvallei; en ALS (!) we er al van uitgaan dat de mens zich sindsdien niet meer ontwikkelde; dan was er dus een groep mensen in de Riftvallei.

Die mensen zullen elkaar hebben bestreden. Familiestrijd, stammenstrijd - alles kwam voor.

Wat ligt er dan meer voor de hand dan een rustig plekje op te zoeken, net een tiental kilometers verderop? Geen last meer van die vervelende andere stam, en een leuk plekje om te leven.

Zo ging het verder en verder. Gecombineerd met de natuurlijke neiging van de mens om net even verder te kijken dan het eigen stekje, en daarvan (gemiddeld) te profiteren, leidde dat tot de wereldwijde verspreiding van de mens.

Om op je vraag terug te komen: de oermens heeft de Riftvallei verlaten om bovenstaande redenen, EN omdat er géén reden was om de Riftvallei *niet* te verlaten.
Cryofiel