Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen we de wereld rondom ons waarnemen alleen met de hersenen?

Vanmorgen werd er bij ons thuis een gitaar en een versterker gebracht op een vroeg uur.Gisteravond was het laat geworden en vandaag heb ik een vrije dag, dus vroeg ik mijn man om die kerel niet binnen te laten om me vooral niet te wekken.
Om negen uur sta ik op en vertel dat ik gedroomd heb dat die kerel toch binnen is geweest en de deur van de slaapkamer opende.Ik beschrijf hem : de haarsnit , de bril, de kleren, de leeftijd, alles klopte tot in het détail.
Blijkbaar kunnen de hersenen beelden van buiten waarnemen zonder hulp van de camera's van de ogen.
Hoe zou dat kunnen werken?
Die man is alleen tot in de gang geweest beneden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
878

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

onbewust zal je toch je zintuigen gebruikt hebben hersenen op zich kunnen niets waarnemen ze hebben seinen nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk beschik je over het ondoorgrondelijke zesde zintuig.
Misschien interessant om de spirituele wereld eens te gaan verkennen.
Ik heb er geen kaas van gegeten maar wat ik er van zie vind ik wel boeiend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou me eerlijk gezegd niets verbazen as hij wel boven is geweest en je hem in een staat tussen dromen en wekken gezien hebt. Misschien was hij op zoek naar het toilet en opende hij de verkeerde deur, of misschien betrof het een viespeuk.

Hoe dan ook, als het een spirituele ervaring zou betreffen (wat ik niet uitsluit) dan zou niemand jou uit kunnen leggen hoe dat precies in zijn werk gaat. Iemand die dat wel denkt te kunnen, weet meer dan de rest van de mensheid, of is een beetje mesjogge.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding