De ananasplant is familie van de Bromelia. De ananas ontstaat uit verschillende bloemen met hun schutblaadjes. Uit elke bloem ontstaat één vruchtje. De "schubben" van de ananas zijn allemaal aparte vruchtjes, die samen met de bloeisteel tot een samengestelde vrucht vergroeien. De ananasplant zoals wij hem kennen vormt vruchten zonder dat er bevruchting moet optreden. De ananasplant is afkomstig uit Zuid-Amerika. De naam ananas stamt af van de Indiaanse naam "nana meant". Dit betekent kostelijke vrucht. Oorspronkelijk werd de ananas gekweekt in speciale verwarmde kassen. Tegenwoordig worden ze overal in de tropen verbouwd op plantages.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Die groeien aan een plant. ze staan bovenop een stengel, de bladeren rondom.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op wikipedia zie je de omschrijving en een plaatje erbij. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ananas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze groeien vanuit een plant. eerst ontstaan er kleine besjes, en die groeien uit tot grote vruchten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze groeien inderdaad aan een ananasplant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt op een vetplant en daaruit groeit een stengel en daar bovenaan de ananas. Zie foto's:
http://www.google.nl/images?hl=nl&q=ananasplant&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=HgjbTNW6OpCWOsvtiLMJ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CCsQsAQwAA&biw=1106&bih=544