Worden astronauten getraind hoe ze om moeten gaan met buitenaards leven?

Stel in de toekomst landen we op Mars en koloniseren we ons daar. Wellicht zouden we ons een keer moeten verdedigen tegen buitenaards leven. Is er op dit moment al een protocol hoe astronauten zich kunnen verdedigen tegen buitenaard leven? Werden astronauten hier vroeger ook al op getraind voor bijvoorbeeld de maanlanding?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.4K
Antoni
2 jaar geleden
Verdedigen tegen buitenaards leven? Waarom zou buitenaards leven per definitie vijandig zijn? Dat is nog maar helemaal de vraag!

Antwoorden (2)

Nee. Er is nog nimmer buitenaards leven op Mars of de maan gespot. En als die dreiging bestond, zouden we ons drukker maken over een eventuele aanval van buitenaards leven op de aarde.
Eerst moet nog bewezen worden dat er überhaupt buitenaards leven bestaat.
SimonV
2 jaar geleden
Ze worden hier niet op getraind. Als er buitenaards leven is dan kan dat ook in een vorm zijn van een microscopisch klein wezentje zijn. Misschien een soort bacterie. Tot nu toe (tenzij het wordt verzwegen) is er niets bekend over bewezen buitenaards leven. Indien grond e.d. meegenomen kan worden naar een ruimtestation kan men zien of er microscopisch nog iets is.