Geen concrete plannen. Deze ster staat ca 4.2 lichtjaar van ons vandaan. Met een conventionele raket (heel veel meer hebben we niet) zouden we daar uit het hoofd 50.000 tot 70.000 jaar over doen om daar te komen. Daarbij weten we nog niet de exacte baan van PC B dus dat maakt een landing eigenlijk onmogelijk. Bijsturen lukt ook niet (op tijd) want het sturen van een radiosignaal doet er ruim 4 jaar over om ASN te komen en bericht terug wederom ruim 4 jaar.

Er zijn wel ideeën over het sturen van microscheepjes (1000-en in 1 keer) die je met een laser kan versnellen. De kans dat er dan 1 of een paar aankomen (zonder te botsen o.i.d.) begint dan aardig groot te worden.

Sinds een paar jaar beginnen we data te krijgen vanuit de Voyagers hoe het is in interstellaire ruimte. Deze hebben namelijk "onlangs" de invloed van het zonnestelsel verlaten.
Thecis