Waarom zien we geen satelieten tijdens een spacewalk?

Er zijn talloze filmpjes van spacewalks op youtube, je ziet echter nooit een satelliet voorbij komen, ook niet in de verte, waarom niet?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
TurfGraver
5 jaar geleden
Heel soms pikken te er één op.
https://youtu.be/tXh7gAvyXns

Antwoorden (1)

De vraag is eerder, waarom wel ? Er zijn helemaal niet zo veel satellieten, en een groot deel zit in veel hogere banen dan (bijvoorbeeld) ISS. Om een satelliet te kunnen zien op een opname moet deze behoorlijk dichtbij zijn (zo groot zijn ze niet), en men zal altijd het gevaar van een botsing zoveel mogelijk vermijden, dus reken er maar op dat de baan ooit zo is gekozen dat die kans laag is.