omdat er niets sneller dan het licht gaat, waarom reizen we dan niet gewoon met het licht mee?

omdat volgens einsteins relativiteitstheorie niets sneller gaat dan het licht zelf. zou het volgens die relativiteitstheorie dan ook mogelijk zijn dat we dan gewoon met dit licht zelf mee zouden kunnen reizen. want wanneer de fotonen die deel uitmaken van dit licht ons ook zichtbaar kan maken dat zou je daar voor in feite toch ook compatibel moeten met het licht zelf .

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
erotisi
5 jaar geleden
Kun je deze zin: "want wanneer de fotonen die deel uitmaken van dit licht ons ook zichtbaar kan maken dat zou je daar voor in feite toch ook compatibel moeten met het licht zelf .", wat beter schrijven/uitleggen. Niettemin kunnen wij niet met het licht mee reizen, iig niet met diezelfde snelheid, omdat wij massa hebben
LeonardN
5 jaar geleden
"want wanneer de fotonen die deel uitmaken van dit licht ons ook zichtbaar kan maken dat zou je daar voor in feite toch ook compatibel moeten met het licht zelf ." Onzin. Omdat we geluid kunnen horen, kunnen wij ons toch ook niet als golf gedragen?!
Reddie
5 jaar geleden
A. "omdat er niets sneller dan het licht gaat", betekent dat de snelheid van een voorwerp ligt tussen 0 en de lichtsnelheid.
B. "waarom reizen we dan niet gewoon met het licht mee" heeft geen enkel logisch verband met A. De snelheid van een voorwerp ligt nog steeds tussen 0 en de lichtsnelheid. "licht ons ook zichtbaar kan maken".
Het zien van een voorwerp heeft niets te maken met de snelheid van dat voorwerp.
Fotonen worden door een voorwerp teruggekaatst, treffen de receptoren in ons oog, waarna we concluderen dat we dat voorwerp zien. Er zit dus geen enkele logica in je vraag, en die is dus niet te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
omdat volgens einsteins relativiteit theorie de mogelijkheid bestaat om theoretisch in de tijd terug te reizen. dan zou het licht daar van, zelf toch ook als gezamelijkeonderdeel daar van mee terug reizen in de tijd. dus op de vraag of we met het licht kunnen mee reizen zou hier bij dan toch wel theoretisch mogelijk moeten zijn.

Antwoorden (2)

Tot mijn spijt moet ik je mededelen dat wij rustmassa hebben. Daarom kunnen we niet met het licht meereizen.
Om een rustmassa te versnellen tot de lichtsnelheid is een oneindige energie nodig, en die bestaat niet. Enkel deeltjes met een rustmassa nul, zoals fotonen, kunnen met de lichtsnelheid bewegen. Wij horen daar niet bij.
SimonV
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Daarnaast zouden we in brand vliegen als we op aarde proberen ook maar in de buurt te komen van de lichtsnelheid.
Je moet dan zoals SimonV uitlegde zelf ook uit massaloze deeltjes bestaan. Maar je kan dan proberen om een digitaal kopie van je hersenen te maken en dat via radio communicatie te versturen met de lichtsnelheid. Het zou kunnen dat er in het Heelal beschavingen zijn waar robots de dienst uitmaken. Die kunnen dan op deze manier met de lichtsnelheid reizen. Als wij ooit een bericht van ET opvangen dan zou zo'n bericht weleens instructies kunnen bevatten om en machine te bouwen waarmee we ET kunnen downloaden, en dan is ET ineens hier in het lichaam van een robot zonder dat er een ruimteschip voor nodig was.