wat gebeurt er als je met een geweer schiet opeen plek in de ruimte waar zo min mogelijk wrijving is?

1.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zie een eerdere vraag hierover, https://www.startpagina.nl/v/wetenschap/natuurkunde-scheikunde/vraag/413773/geweerpistool-afschieten-buiten-dampkring/
LeonardN
6 jaar geleden
Heeft niks met deze vraag te maken.

Antwoorden (1)

De kogel zal zo goed als oneindig ver/lang een kant op gaan, en het geweer met de schutter zo goed als oneindig de andere kant op.
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Is er dan ook geen zwaartekracht als er geen wrijving is?
teusvh
6 jaar geleden
Wrijving en zwaartekracht zijn twee verschillende dingen. Zonder wrijving zal de kogel niet worden afgeremd door weerstand van een gas. Wel zal hij afbuigen onder invloed van de hemellichamen waar hij langskomt. En als-tie recht op een hemellichaam afgaat neemt de snelheid toe, tot de inslag. Of hij verdampt in de dampkring.
Thecis
5 jaar geleden
dikke + voor dit antwoord. Behoud van impuls zien veel mensen over het hoofd.