Wat is een goed argument op de vraagstelling : Het is goed dat de mensen de ruimte verkennen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

ik vergelijk dat altijd met de inspanningen die de westeuropese mens deed, om het verre oosten te ontdekken. het kostte gigantisch veel geld en mensen, maar uiteindelijk leverde het veel op.
of dat opleveren ook eerlijk werd verdeeld daar laat ik me dan liever niet over ui, wat dat betreft moeten we ons vreselijk schamen, want de oorspronkelijke bevolking (als ze het overleefden) werd schandelijk uitgebuit.
toch konden hun nazaten uiteindelijk ook profiteren van alle technologische ontwikkelingen die deze periode opleverde.
zo was het ook met het begin van de ruimtevaart. er zijn diverse technologieën ontwikkeld, waar we nu profijt van hebben.
en er zal zeker een periode komen, dat de opbrengsten van de ruimtereizen de kosten overstijgen.

ik hoop alleen dat we met zijn allen iets geleerd hebben van de fouten uit het verleden en dat we (wat er daar ginds ook te vinden is) respecteren wat we aantreffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort maar krachtig:

Wij mensen hebben het nodig om dingen te verklaren dingen te begrijpen.

De grote vragen des levens zijn: Waar zijn we? Wat zijn we? en waarom zijn we? We zijn er inmiddels achter dat we daar op Aarde niet achter gaan komen, dus moeten we gaan kijken naar dat wat we nog niet verklaard hebben, de ruimte dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooruitgang van de mens is essentieel : Maar moge het wel zo zijn dat vele westerlingen bij de voedselbank lopen.En dan nog niet te spreken van de derde wereld.

De miljarden investeringen zijn een vorm van luxe ook te noemen omdat ze ons nog weinig nuttigs opleveren.

Het echte geld dat het gaat genereren komt mischien pas over 100 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, 't heeft niet echt haast, maar over ca. 150 miljoen jaar dan wordt onze zon een rode reus en begint met uitdijen. In z'n uiteindelijke grootte past de baan die onze aarde om de zon beschrijft en je begrijpt, al lang vóór die tijd is het leven onmogelijk geworden op aarde. Dus vroeg of laat: verhuizen moeten we.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedenk nu meteen drie effecten:
1 De kans op een waardevolle toepassing (grondstoffen, wonen op Mars..)
2 Een voorwerp van onderzoek met mooie bijproducten die in het echte leven toepasbaar zijn
3 bevrediging van de nieuwsgierigheid van zowel wetenschappers als publiek.
In de link staan er nog veel meer: een mooi artikel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ontwikkeling van totaal nieuwe technieken, procedures en stoffen is een spin-off van de ruimtevaart.
Veel technieken en materialen hadden we anders waarschijnlijk nog niet gehad. Verder zijn de ruimtetelscopen Hubble en de nieuwe waarvan mij even de naam ontschoten is, verantwoordelijk geweest voor heel veel kennis en prachtige foto's uit het heelal.
Zelfs de wetten en voorwaarden waaronder sterren ontstaan moeten we bijstellen.
Ook is veel inzicht ontstaan aangaande straling, kerndeeltjes en ga zo maar door.
De mens verkent de ruimte nog het meest vanaf de aarde.
Kennis en wetenschap hebben hierdoor enorme vorderingen gemaakt.
Hadden we de ruimte niet verkend, dan hadden we tov. nu een achterstand die zich nauwelijks voor laat stellen.