Hoe blijft de aarde in balans als er steeds meer mensen bij komen .?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5,9722×10^24 kg is de massa van de aarde dat is ongeveer een 6 met 24 nullen. 5.972.200.000.000.000.000.000.000 de massa van alle mensen is 7 miljard x 80 kg =
x.560.000.000.000 Dat is dus nog geen biljoenste in massa. Daarnaast worden die mensen enkel zwaarder door omzetting van voedsel wat ook al die massa innam, of grond of water. Of wel de aarde wordt er niet zwaarder van. Conclusie het heeft geen merkbare invloed. Daarnaast zijn we vrij aardig verdeeld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oh die x moet je even weg denken.
gvrox
7 jaar geleden
Hoe bedoel je in balans, ten opzichte van wat ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik nam aan ten opzichte van de zon en van de eigen rotatie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gezien de gekozen categorie denk ik dat Tomaat in de goede richting zit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je het daarentegen over de ecologische balans hebt, is er een heel ander verhaal...

Het beste antwoord

De massa van de mens heeft geen invloed op de aarde. Enerzijds omdat de massa van die mensen ooit in een andere vorm de massa van die aarde was en anderzijds omdat we totaal nog geen biljoenste van de massa de aarde vertegenwoordigen.

Zelfs als we met zijn allen op een plek zouden gaan staan en dan met zijn allen zouden gaan springen zou je dacht ik niet genoeg kracht bundelen om de aarde iets van zijn baan te kunnen laten verschuiven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lijkt me sowieso apart, if anything bundelen we theoretisch genoeg kracht om de aarde een klein stukje van ons af te duwen (of dat uberhaupt meetbaar zou zijn is maar de vraag natuurlijk), maar daarna trekken we gewoon weer naar elkaar toe door de zwaartekracht en verandert er netto niets.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb nog geen beter antwoord ontvangen.