Is er al bekend om welke Void dit gaat 6 - 10 miljard lichtjaar van ons vandaan?

Zie bijbehorend plaatje.
Ik kan er geen extra info over vinden. Is al bekend wat dit is, maar nog belangrijker, is het waar?

Plaatje ook hier te vinden:
http://www.tickld.com/pic/t/307258

Picture for question
Thecis
8 jaar geleden
1.3K
Cryofiel
8 jaar geleden
Ik vermoed dat het plaatje geen plaatje is van deze leegte ('leegte' is het Nederlandse woord voor 'void'), maar dat het een donkere nevel toont. Een donkere nevel is een dichte stofwolk die het licht van de erachter liggende sterren verduistert.

Het beste antwoord

Het is waar, zie in de bijlage het bericht over de waarnemingen die radioastronomen in 2007 hebben gedaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Dit artikel is een stuk genuanceerder dan het plaatje m.b.t. de donkere materie.
Dat plaatst de bewering in een ander daglicht. Goed gevonden @gerardh ! Plus !
Thecis
8 jaar geleden
Thanks!