wie heeft de foto gemaakt van het sterrestelsel wat vaak gebruikt wordt om ons eigen positie weer te geven en welk sterrenstel is het?

Het gaat om de foto waarbij vaak wordt aangegeven waar de zon is.
De foto is ook te zien op deze link (http://theplanets.org/milky-way/)

Nu zal NASA het wel gemaakt hebben, maar graag een bron en de naam van het stelsel.

Toegevoegd na 12 minuten:
Het gaat er om dat ik dacht dat het een ander sterrenstelsel was (maar vergelijkbaar met de Melkweg) en iemand anders dacht dat het een artist impression was.
Ik heb graag gelijk, maar
a) kan het niet vinden en
b) als die ander gelijk heeft, moet ik dat ook toegeven.
Maar dan wil ik wel graag het antwoord weten, wat het ook is

Oftewel, te nieuwsgierig om het te laten gaan. :D

Picture for question
Thecis
9 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Nick Risinger heeft deze foto gecomponeerd op basis van een kaart van de melkweg gecombineerd met een foto van het melkwegstelsel Messier 51.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Dank Mullog.
Heb best lang gezocht, maar kon het gewoon niet vinden. Waarschijnlijk met verkeerde zoektermen gegoocheld.
SimonV
9 jaar geleden
Wellicht heb je te moeilijk gezocht, "foto Melkweg" was al voldoende geweest...
Ik zat op je foto te googelen, schoot ook niet op... :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor de toekomst, ik heb met Google foto zoeken gezocht. http://www.google.nl/intl/nl/insidesearch/features/images/searchbyimage.html
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
@SimonV
"Ik zat op je foto te googelen, schoot ook niet op…" Jij ook al ?!? ;-)
SimonV
9 jaar geleden
Ja, had al wel een periode gevonden waarin de foto voor het eerst geplaatst was, maar kwam niet verder... ;-)