Met een driepuntsgordel om. Als ze gaan slapen zetten ze ook hun armen vast, omdat die anders omhoog gaan.
10 jaar geleden
nou bij de lancering zitten ze met het gezicht naar boven maar als ze echt buiten de atmosfeer zijn dan is het afwisselend
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de lancering liggen ze op hun rug. Dit is om de G-krachten tijdens de eerste 20 minuten van de start op te kunnen vangen. Ze zijn gedurende deze versnelling gemiddeld 2 maal zo zwaar als normaal. Dan kun je maar beter liggen. Als ze eenmaal in hun baan zitten, dus niet meer versnellen, kunnen ze vrij bewegen door de ruimte die er is(niet veel). Als dat nodig is, bedienen van apparatuur, slapen, zullen ze zich op één of andere manier vastmaken( gordel, slaapzak).