Heeft de Galileo atmosfeersonde ook een foto gemaakt van het inwendige van Jupiter?

Ik weet dat de sonde die is afgelaten in de atmosfeer van Jupiter de atmosferische elementen heeft gemeten maar is er ook een foto gemaakt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, de Galileo Probe, die in de atmosfeer van Jupiter is afgedaald, had geen camera aan boord. Er waren in totaal 6 instrumenten die gegevens over allerlei fysische grootheden maten, zoals temperatuur, druk, heliumgehalte, wolken en onweer. Al die gegevens werden in 460.000 bytes via het moederschip naar de aarde geseind. Dat is niet eens voldoende voor één redelijk plaatje. Er was maar weinig tijd om die gegevens tijdens de afdaling te versturen en een plaatje zou onevenredig veel van die tijd in beslag nemen terwijl je toch alleen maar vage en donkere beelden zou zien. Er dringt immers maar weinig zonlicht door in de atmosfeer. De zes gebruikte instrumenten konden in die korte tijd veel meer nuttige gegevens verzamelen.
WimNobel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tevens is de galileo al tijdens zijn afdaling kapot gegaan door de enorme druk