Is er al een opvolger voor de Endeavour ?

Hoe gaat de Nasa straks naar het ISS station in de ruimte nu de Endeavour met de een na laatste vlucht bezig is

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De opvolger van de Space Shuttle gaat 'Orion' heten. Dat heeft de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA bekend gemaakt. Officieel zou de naam pas 31 Augustus tijdens een persconferentie bekend worden gemaakt, maar daar waren de astronauten aan boord van het International Space Station blijkbaar niet van op de hoogte. Tijdens een gesprek met de Amerikaanse astronaut Jeff Williams die momenteel in de ruimte verblijft, liet hij de naam vallen.

Toegevoegd na 49 seconden:
De nieuwe Orion lijkt op een uit de kluiten gewassen Apollo capsule en kan zes astronauten vervoeren. Vanaf 2014 zal Orion beginnen met pendelen tussen Aarde en het International Space Station.

Foto's van 'Orion' van de NASA website lijken erg veel op het ontwerp van Boeing/Northrop Grumman, dus er gaan speculaties rond dat zij het uiteindelijke contract zullen winnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor jou antwoord . Groetjes Teun .

Andere antwoorden (2)

Anders is Rusland wel bereid om te helpen... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
speciaal voor de toekomstige lancering van de Ares 1-X, een prototype van de Ares I. Da’s de raket die ergens in 2015 de opvolger zal zijn van de huidige Space Shuttlevloot. De torens zijn nodig om te verhinderen dat de bliksem inslaat in de Aresraket en de Orion, de capsule bovenop de Ares waar de bemanning in zit. Triest eigenlijk dat de Endeavour zich op een lanceerplatform bevindt dat geheel aangepast wordt voor z’n opvolger.
dus het antwoord is Ares I
Bronnen: