Waar is het beeld ontstaan dat aliens kleine groene mannetjes zijn met in verhouding een groot hoofd en dat ze grote zwarte ogen hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De eerste aliens die hollywood gebruikte voor hun films zagen er zo uit. En zo is het eigenlijk altijd gebleven.
Dus gewoon naar de fantasie van 1 filmmaker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Op onderstaande site is een overzicht te vinden van aliens in de '50-s tot heden. Pas de laatste jaren zien wij ze in humanoide vorm. Komt uit amerika.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elkaar napraten en natuurlijk reclame voor dat beeld van grote groene hoofden op kleine mannetjes met zwarte ogen, het zijn fabeltjes, maar iedereen praat elkaar na en het is reclamejongenswerk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eeuwen geleden, toen er zelfs nog aan getwijfeld werd of de aarde wel rond was, werden er al afbeeldingen gemaakt van duivelse wezens met groene huidskleur, grote hoofden en grote zwarte ogen.
Dit zit al dieper ingebakken dan de jaren 50 en is zeker geen nieuwe Amerikaanse uitvinding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze er echt zo uitzien!