wat kan deze ster zijn, met de kleur van rood wit en blauw?

als ik nu naar buiten kijk dan zie ik een ster die van kleur veranderd. hij flikkert van rood naar blauw en wit. de andere sterren flikkeren ook, maar die blijven wit. de ster staat in het zuidwesten. ik heb met de verrekijker gekeken maar zag niks, en zelfs met de sterrenkijker, maar het bleef een raadsel.

wie weet wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je niet met name rood-wit. Ik weet dat mars (een planeet) rood en wit "knippert"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vliegtuig haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee helaas kan ik hier geen foto van maken
en er zit er die 3 kleuren in. en iemand anders die ik ken heb ik gezegd dat je die ster kan zien, en hij ziet ook die kleuren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je dat je door die verrekijker en telescoop ook zag dat ie flikkerde? Of zag je letterlijk niks?

Het beste antwoord

hey neefiej! lol jij ook hier?^^

van wat ik me heb laten vertellen zou het mars kunnen zijn. de planeet is rood achtig, en de donkere plekken kunnen blauwig tot zwart waargenomen worden. een vriendin wees em gisteravond ook al aan en ik vond hem ook al een flikkerend beeld brengen.

er draaien ook 2 manen omheen, Phobos en Deimos, welke grijzig zijn. misschien dat we dankzij de focus van onze ogen een flikkerend effect zien omdat we tussen de lichtbronnen schakelen?

grote kans dat dit de hemellichaam(en) kan zijn die je gespot hebt:) iemand die kan confirmen?:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol jij ook op goeievraag XD
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo dan heb je weer wat punten erbij :P

Andere antwoorden (2)

Mars staat ongeveer in het Zuid Westen .
Ook Procyon een multiple ster staat daar , maar Mars is het duidelijkste.

Toegevoegd na 11 minuten:
Procyon is zeker wit =multipel ...witte dwerg.
Mars zou roodachtig moeten zijn , maar door mijn kleurenblindheid zie ik ze zwak gelig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook wel eens gezien, volgens mij verplaatst ie zich ook. Sneller in ieder geval dan je zou denken dat de aarde draait. Daarom lijkt het mij een sateliet!