Doet het draaien op de ipod en iphone in de ruimte?

Dus bijv je scherm draaien, of spellen waar je je iphone moet bewegen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wat doet wat in de ruimte?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plannen? :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker;-)
Amadea
12 jaar geleden
Huppeltje, zou je willen uitleggen wat jij met "het" bedoelt? Begrijp je niet dat jouw vraag abracadabra is voor (blijkbaar) niet meer zo jonge mensen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met het draaien bedoel ik een functie die op de iphone of ipod zit ;-)
Amadea
12 jaar geleden
Oh, dus in gewoon Nederlands is jouw vraag: Werkt de draaifunctie van de iPod en de iPhone ook als je in de ruimte bent? Nou snap ik het pas!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry voor mijn onduidelijkheid ;-)

Antwoorden (2)

Dat zal inderdaad niet goed werken, de sensor werkt op zwaartekracht oftewel versnelling.
Er zal wel enig effect zijn als je de iPhone stevig schudt of draait, maar dat is dan weinig voorspelbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De nieuwere iphones hebben dacht ik naast een versnellingsopnemer ook een gyroscoop. Die laatste is ongevoelig voor zwaartekracht (worden ook in sattelieten gebruikt). Antwoord is dan ja, dat werkt dan ook