Hoe zit dat nou over datgene dat sneller zou zijn door het licht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige dat sneller wordt DOOR het licht, is een auto op zonne-energie! :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja sorry ik bedoel dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL @ Muf :)

Antwoorden (3)

Datgene dat sneller is dan het licht heet een neutrino of nog preciezer de hoog-energetische muon-neutrino.

Men DENKT dit te hebben waargenomen, maar dat is nog niet zeker. Dus hoe het daar precies mee zit weten we dan ook nog niet.
Mocht het echt zo zijn dat ze sneller gaan dan het licht, dan moeten ze wel een aantal theorieën gaan aanpassen, die erop gebaseerd zijn dat niets sneller kan dan het licht.
Het zou dus wel erg interessant zijn...

Bij wikipedia vond ik het volgende:
In september 2011 meldden onderzoekers van het CERN in Zwitserland en de Laboratori Nazionali del Gran Sasso in Italië dat zij mogelijk hebben waargenomen dat hoog-energetische muon-neutrino's een fractie sneller dan de lichtsnelheid reizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou je toch kunnen tijdreizen ofzoiets wat ik gehoord had?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Tijdreizen" is wel heel kort door de bocht... De eerste vraag die je moet stellen is: "wat bedoel ik met tijdreizen?" Bedenk dat jij de hele dag al tijdreist: van de ene seconde naar de andere. Dat doe jij in een voor jou vrij constant ritme, omdat de snelheid van jouw bewegingen ten opzichte van alles om je heen IN DE VERSTE VERTE NIET in de buurt van de lichtsnelheid komen. Als je jezelf echter een jaar lang met 99% van de lichtsnelheid van de aarde zou verwijderen, zou je iets ervaren dat op tijdreizen lijkt, aangezien dan de gebeurtenissen voor jou in een ander tempo gebeuren dan de gebeurtenissen op aarde (en andersom natuurlijk ook). Dit is niet eenvoudig om even snel uit te leggen maar heeft te maken met -jawel daar is'tie weer- de relativiteit van de ruimtetijd. Maar noem je dat "tijdreizen" waardoor het iets magisch krijgt? Of noem je dat een logisch gevolg van hoe het heelal nu eenmaal in elkaar zit? Ik ga voor deur nummer twee. Wij als grote massieve objecten (en zelfs een bacterie of zo is al een groot massief object in dit opzicht) gaan sowieso niet sneller dan de maximale snelheid kunnen reizen (en niet eens OP die snelheid), aangezien je -letterlijk- oneindig veel energie nodig zou hebben om ons (of die bacterie) op die snelheid te krijgen. Dus de vraag wat er zou gebeuren als WIJ sneller dan het licht zouden reizen is irrelevant, want het gaat niet gebeuren. Niet omdat we het nog niet hebben uitgevonden maar omdat het heelal gewoon niet zo in elkaar zit. Het zou net zoiets zijn als zeggen "wat zou 10 zijn als 1+1 geen 2 was?"
Volgens verschillende theorieen is het wel mogelijk om sneller dan het licht te reizen. Een van die theorieen komt van Tesla, een wetenschapper, bekend van o.a. magnetisme-wetten

De publicatie over datgene wat sneller is dan licht is nu pas gepubliceerd, en ze zijn niet over 1 nacht ijs gegaan. Het is een wetenschappelijke test, wat automatisch betekent dat meerdere malen hetzelfde resultaat onder dezelfde omstandigheden moet zijn verkregen. Deze test hebben zij in dit geval meer dan 15000 keer herhaald de afgelopen 4,5 jaar, voordat ze het openbaar hebben gemaakt. Wel enige grond tot juistheid dus, alleen al vanwege het "wetenschappelijke" aspect: als ze niet wetenschappelijk te werk zouden zijn gegaan zou niemand ze meer geloven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap de consternatie niet helemaal. Allereerst is het zeer waarschijnlijk dat het om een foute meting gaat. Ten tweede betekent sneller dan het licht nog altijd niet sneller dan de tijd.

Toegevoegd na 4 uur:
Dit als reactie op ideeen dat je nu terug in de tijd zou kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijd is een afgeleide van massa en overal verschillend, tijd heeft dus niks te maken met de lichtsnelheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou Jeroen, dat mag jij dan eens uitleggen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normale tijd is simpel, denk aan een atoomklok er gaan zoveel trillingen in een seconde, is de zwaartekracht hoog dan zal dit te trillingen afremmen toch zijn zoveel trillingen een seconde dus de tijd gaat langzamer. Dit geld voor ieder object. Zelfs de aarde heeft door haar baan diverse verschillende tijden. Dit is aangetoond door wetenschappers en te vinden op het internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dat noem ik niet erg duidelijk hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol, ze hebben het dus al 1500 x overgedaan dus dat zit wel pluis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@brabander:
Het is dan ook geen gemakkelijke materie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Wooods:
Al doe je 't 1 miljoen keer over: als je elke keer dezelfde fout maakt, zit 't nog steeds niet pluis.