Kun je wat met een sterrenkijker in utrecht of amsterdam? Ivm met lichtvervuiling?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Onder bepaalde omstandigheden is er heus wel het een en ander te zien hoor. Bij een heldere nacht EN een zuivere lucht, kort na een regenbui (wanneer het natuurlijk weer opentrekt) zal je verstelt staan. Je hebt echter minder 'kans' dan buiten de bebouwde kom.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zal alleen sterke sterren zien, de minder sterkere zijn waarschijnlijk niet zichtbaar door de lichtvervuiling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om strooilicht te voorkomen zet dan een koker van ca 80 cm op de kijker,verf deze zwart van binnen.

char28
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, de maan en de planeten tot en met Jupiter. Maar voor de rest kun je het vergeten.