moet de ruimte rondom je donker zijn voor het kijken door een telescoop? Of kan ik dit ook vanuit mijn raam in het centrum van het dorp?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

In een dorp of stad heb je altijd last van strooilicht dat vanaf de grond de atmosfeer boven je verlicht.
Als je echt zwakke sterren wilt waarnemen moet je een behoorlijk stuk van alle lichtvervuiling weg zijn.
's-Winters zal bij heldere hemel het waarnemen het beste gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In jou kamer maakt ht nit uit als het van buiten af komt is het idd moeilijker maar je zult alsnog prima kunnen kijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er vanaf waar je woont. Als er veel straatverlichting is zal je 's nachts niets zien. Ik bedoel wel iets zien maar geen sterren, planeten of deepskyobjecten. Je kunt trouwens beter altijd vanuit je tuin waarnemen want dan kun je 360° waarnemen.