is het berekent wanneer het Heelal weer zal beginnen met inkrimpen?

of zal het heelal zich verder uitbreiden door toedoen van dark energy?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Om te beginnen blijft het inderdaad theorie en zijn er nog voldoende observaties om aan het standaardmodel te twijfelen. Daarnaast is het de vraag of huidige theorien zoals snaar of M theorie ooit te bewijzen zijn.

Goed ten aanzien van het versnelde uitdijen van ons heelal is het zo dat aan metingen van een bepaald type supernova (type Ia) aantonen dat de uitdijing van ons heelal inderdaad versneld. Hoewel dit niet met 100% zekerheid is te zeggen is het erg onwaarschijnlijk dat zwaartekracht het wint van de uitdijingssnelheid en we eindigen in een 'Big Cruch'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

TOELICHTING:
Een van de vele theorieën is dat het heelal inderdaad weer zal inkrimpen. Of dit waar is is niet zeker.

De theorie houd in dat de oerknal is geweest, en het heelal uit elkaar schoot. Het heelal verlangzaamd met groeien en begint dan te krimpen. Uiteindelijk stort het helemaal in elkaar en komt er een nieuwe oerknal. Zo is de levenscyclus van het heelal beschreven.

ANTWOORD:
Onthoud dit is een van de theorieën,en het is nog niet berekend