Heeft de Sputnik echt buitenaardse signalen opgevangen? http://www.nsa.gov/public_info/_files/ufo/key_to_et_messages.pdf

NSA zou bekend gemaakt hebben dat er 29 signalen uit de ruimte zijn opgevangen in 2004. Dit zou vrijgeven zijn vanwege een rechtszaak die daar tegen speelde.

Toegevoegd na 33 seconden:
http://www.nsa.gov/public_info/_files/ufo/key_to_et_messages.pdf

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed onderwerp. ik vind dat men hier wat meer open over moet praten, men kijkt al gouw raar naar je als je over buitenaards leven begint. we zullen zien waneer de sluier valt.
Cryofiel
12 jaar geleden
Eh - de sputnik bevatte toch alleen een radiozender die piepjes uitzond? http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoetnik_%28ruimtevaartprogramma%29 Of bedoel je nu iets anders?

Antwoorden (3)

Ja, dat is waar. Dat betekent dat we nu officieel kunnen zeggen dat buitenaardsleven aldus de wetenschap bestaat. precies zoals Theo Maassen als eens zei; http://www.youtube.com/watch?v=IOrWsCEVhZM
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is al eerder buitenaardse signalen opgevangen die niet verklaard kunnen worden bijvoorbeeld in 1977 werd de''wow''signaal opgevangen door het SETI project in Ohio

Het Wow!-signaal was een sterk smalbandig radiosignaal dat werd gedetecteerd door Jerry Ehman op 15 augustus 1977 in het kader van een SETI-project bij de inmiddels ontmantelde Big Ear-radiotelescoop van de universiteit van Ohio.

Het signaal droeg tekens van potentiële niet-aardse en niet-zonnestelselachtige oorsprong, duurde 72 seconden en was nooit daarvoor gedetecteerd.

Verbaasd over hoe de exacte productie van de intensiteitsvariatie van een gelokaliseerd signaal in de gebruikte antenne had kunnen plaatsvinden printte Ehman het signaal: 6EQUJ5 en schreef in de marge Wow!. Dit commentaar gaf dan ook de naam aan dit signaal.

http://dsc.discovery.com/videos/stephen-hawkings-universe-the-wow-signal.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nasa staat er om bekent dat ze foto's van mars en dergelijke elementen er uit photoshoppen,
de mensen mogen niet zien wat ze daar echt doen of wat er aan de hand is. er zijn talloze video/audio opnamen van astronauten die zegen dat ze wat gezien hebben. ik sta er ook niet meer van te kijken. en denk ook echt wel dat de sputnik buitenaardse signalen opgevangen heeft, daar twijfel ik niet aan, soms lijkt het wel of we langzaam worden klaar gestoomt voor de grote opheldering, er word zegt dat ze bang zijn dat de mensen in paniek raken als alles verteld zou worden, dus doen ze het maar stapsgewijs. ik wacht het af.

op min 3 en 5 van het filpje hoor je de astronauten zelf praten over de bezoekers.