Kun je een heel rondje over de maan lopen? Zo ja hoe lang duurt dat?

Als je een astronaut bent en je staat op de maan. Kun je dan door alsmaar rechtdoor te lopen een rondje om de hele maan lopen. Als dat kan, hoe lang zou dat dan duren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

De omtrek van de maan is 10.864 meter.
In onderstaande bron kun je lezen dat je op de maan een snelheid kunt halen van 5 km/u.
Dus als je 90 dagen non-stop doorloopt ben je weer op je uitgangspunt. Natuurlijk is tegen die tijd je zuurstof op en je energie om je af te koelen (zonzijde) en je op te warmen (schaduwzijde) en is je eten en drinken op, maar het gaat geloof ik om het idee...

Toegevoegd na 40 seconden:
De omtrek van de maan is 10.864 kilometer, natuurlijk.
escape
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De omtrek van de maan is 10.914 km. De gehele oppervlakte bedraagt 41.000.000 vierkante km.
Het kan dus nooit mogelijk zijn om deze afstand te voet af te leggen omdat je nooit zoveel water mee kunt nemen wat je voor die afstand nodig hebt om niet te verdrogen.
Rechtdoor een rondje lopen zonder kompas lukt ook al niet. Dus nee.