Bestaan er Kaarten van de hemel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je precies voor kaarten? Wenskaarten met 'groeten uit de hemel'? of een soort plattegrond?

Het beste antwoord

Jazeker! Zo heb je google sky maar er zijn ook heel veel gedrukte exemplaren. Ik had vroeger zo'n grote poster boven m'n bed hangen met alle sterrenbeelden er op. Die kun je bij elke goede posterwinkel kopen.

Als je aan de gang wil met sterrenkijken, en niet te ingewikkelde opzoekkaartjes wil waarmee je zelfs met de verrekijker al leuke dingen aan de sterrenhemel kunt waarnemen, kan ik je het boekje 'Sterren en Planeten' aanraden. Dat kan je bestellen bij Stichting de Koepel of kopen bij de betere boekhandel. Zie het linkje hieronder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, sterrenkaarten bestaan, je kunt ze o.a. vinden op google of gewoon in de boekwinkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor!

Google earth heeft zelf de night sky:
http://www.google.com/sky/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees nu pas wat je precies bedoelt, maar ik denk dat je sterrenkaarten bedoelt. Deze bestaan inderdaad.

Ze worden (vanwege de omvang en complexiteit) nu echter vooral in de computer gebruikt. Een soort google earth dus, maar dan van het heelal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja!De Nasa heeft er heel wat.
Kies maar eentje uit:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bezit zelfs een alternatieve wereldbol, ipv de wereld, staat de sterrenhemel erop