Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er Kaarten van de hemel?

Bestaan er Kaarten van de hemel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
746
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je precies voor kaarten? Wenskaarten met 'groeten uit de hemel'? of een soort plattegrond?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jazeker! Zo heb je google sky maar er zijn ook heel veel gedrukte exemplaren. Ik had vroeger zo'n grote poster boven m'n bed hangen met alle sterrenbeelden er op. Die kun je bij elke goede posterwinkel kopen.

Als je aan de gang wil met sterrenkijken, en niet te ingewikkelde opzoekkaartjes wil waarmee je zelfs met de verrekijker al leuke dingen aan de sterrenhemel kunt waarnemen, kan ik je het boekje 'Sterren en Planeten' aanraden. Dat kan je bestellen bij Stichting de Koepel of kopen bij de betere boekhandel. Zie het linkje hieronder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, sterrenkaarten bestaan, je kunt ze o.a. vinden op google of gewoon in de boekwinkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor!

Google earth heeft zelf de night sky:
http://www.google.com/sky/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees nu pas wat je precies bedoelt, maar ik denk dat je sterrenkaarten bedoelt. Deze bestaan inderdaad.

Ze worden (vanwege de omvang en complexiteit) nu echter vooral in de computer gebruikt. Een soort google earth dus, maar dan van het heelal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja!De Nasa heeft er heel wat.
Kies maar eentje uit:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bezit zelfs een alternatieve wereldbol, ipv de wereld, staat de sterrenhemel erop
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding