Stel de aarde zou helemaal plat zijn, hadden we dan ook een horizon, en hoe zou die er dan uitzien ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ja, dan zou er een horizon zijn met als betekenis overgang van aarde op lucht.
Maar je zou theoretisch, als er niets in de weg staat, ook oneindig ver kunnen kijken.
Door de bolling van de aarde kunnen we er in feite overheen kijken met als afstand (ongeveer) d=3.75x(wortel)h, waarbij d de afstand in kilometers en h je hoogte in meters. Dus op ooghoogte ongeveer 4.7 km.
Als de aarde oneindig plat zou zijn zou je er nooit overheen kunnen kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die mij helpt met de formule voor platte aarde?
escape
13 jaar geleden
Wel als je vlakbij de rand staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je zou er in principe ook nog over het randje kunnen kukkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de formule:
http://www.kennislink.nl/publicaties/de-wereld-in-het-platte-vlak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha dat is hem.

Andere antwoorden (5)

Lijkt mij van wel, en kijk eens naar boven in de nacht. Het lijkt mij dat de horizon oneindig ver weg is dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de aarde plat zou zijn, hoe stel je je dan de rand van de aarde voor?

Maar los daarvan, voor de waarneming maakt het niet uit, er is dan gewoon een horizon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger dacht men dat onze aarde plat was , de bijbel en zo zijn in deze misvatting geschreven.
Men zag de horizon zoals wij die zien en men had niet eens door dat de wereld rond is.
Echter kan je dat visueel wel merken....maar je moet het weten
Een schip dat visueel schijnt te zinken aan de einder is daar een voorbeeld van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de horizon zou er dan uitzien als een vage lijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat we dan wel een horizon hadden, maar die zou je dan niet helemaal kunnen zien door gebouwen en bomen etc.