Ja. Mont Saint-Michel is feitelijk een klein dorp, met winkelstraten, huizen en bovenop een abdij. Het aantal inwoners is vergeleken met vroeger flink uitgedund, er wonen tegenwoordig zo'n 43 mensen. Daaronder zijn ook de broeders en zusters van de Monastieke Gemeenschappen van Jeruzalem, die erediensten in de abdijkerk verzorgen.

De stenen voor de bouw van die huizen kwamen van de eilanden Guernsey en Jersey en per schip of sloep werden de bouwmaterialen aangevoerd. Het eiland heeft maar aan één kant huizen en straatjes, de andere kant is leeg en kaal.
. . .
Correctie volgens https://ville-data.com/nombre-d-habitants/Le-Mont-Saint-Michel-50-50353 wonen er tegenwoordig 23 personen op het eiland.
Toegevoegd op 09 februari 2022 12:47: tekst
Amadea
2 jaar geleden
Antoni
2 jaar geleden
Volgens https://fr.wikipedia.org/wiki/Le_Mont-Saint-Michel waren er in 2019 nog maar 29 inwoners. Het aantal inwoners is in de loop van de jaren steeds verder gedaald.
SentWierda
2 jaar geleden
De informatie op Wikipedia (aangehaald door Amadea) is erg gedateerd. De 43 inwoners zijn Wikipedia-cijfers uit 2006.
De ontwikkeling:
Bron: Institut national de la statistique et des etudes économiques.
De grafiek is meteen zichtbaar door op Google in te tikken: inwoners mont saint michel
Amadea
2 jaar geleden
Vraag is en blijft: hoeveel waren het er in 2021?
SentWierda
2 jaar geleden
@Amadea. Dat er - tegenwoordig- 43 mensen wonen is wel erg twijfelachtig. De genoemde 43 inwoners staan volgens de Nederlandstalige Wikipediapagina geregistreerd op 1 januari 2011. Dat is wel erg lang geleden.
De Engelstalige Wikipediapagina is actueler en meldt dat op 1 januari 2018 er 30 inwoners zijn.
En daarbij is de vraag: is Wikipedia wel een bron?
Mijn bron (een echte Franse bron) is het actueelst: 29 inwoners in 2019.
SentWierda
2 jaar geleden
De Franstalige Wikipediapagina (bijgewerkt op 1 februari 2022) meldt ook: 29 in 2019. Conclusie: dit is het getal dat nu (februari 2022) wordt gehanteerd.