hoe heet een inwoner van de plaats handel?

handelaar? handelse? ik heb geen flauw idee hoe ik een inwoner van dit brabantse dorpje zou moeten noemen

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Dat is een Handelnaar, net zo als een Boxtelnaar, een Eindhovenaar, een Bosschenaar en een Helvoirtenaar (uit Helvoirt).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+
Helemaal juist.
Een bron: https://www.ed.nl/de-peel/jubileum-in-handel-nooit-zonder-wij-gevoel-op-het-ibiza-aan-de-rooye-plas~a2d7ff4e7/
SentWierda
4 jaar geleden
Het antwoord zit er flink naast.
Iemand uit Boxtel is niet een Boxtelnaar maar een Boxtelaar. (Bron: www.mooiboxtel.nl)
En iemand uit Helvoirt is niet een Helvoirtenaar maar een Helvoirter. Alleen het gemeentebestuur hanteert de naam Helvoirtenaar, maar iedereen in Helvoirt noemt zich Helvoirter. Zoals iemand uit Amersfoort altijd een Amersfoorter is en iemand uit Zandvoort altijd een Zandvoorter. (Bron: www.novo3.nl/columns/helvoirtenaar-of-helvoirter)