Een dag duurt overal op aarde even lang, namelijk 24 uur. Waarschijnlijk bedoel je hoe lang het licht is? In de tabel op bijgaande website kun je dat zien. In de lente is op Spitsbergen de middernachtzon, dus de zon gaat niet onder.

Toegevoegd na 24 minuten:
Als je letterlijk begin van de lente bedoelt (21 maart): dan duurt de dag 12 uur en 46 minuten, zie dezelfde site maar dan in de maand maart
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Op de eerste dag van de lente (equinox) staat de zon boven de evenaar en duurt de daglichtperiode over de gehele wereld 12 uur.

Omdat de zon geen punt is, maar een bol, is de daglichtperiode op die dag eigenlijk enkele minuten langer.