Zijn er krottenwijken in Noord- Amerika?

Ik kan er geen informatie over vinden. wel over ghetto's. maar dat is geen sloppenwijk.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens de maker van deze site zijn er in Noord-Amerika zeer weinig permanente krottenwijken (sloppenwijken)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sloppenwijk ik kan niet vinden op grond van welk onderzoek deze kennis is gebaseerd.
tinus1969
7 jaar geleden
Tsja, wanneer is iets een sloppenwijk of krottenwijk?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja Helaas Of ze nou getto heten of white trash-trailer village of ? Veel armen mensen wonen iets buiten de stad in oude trailers, caravans . Ook hele nette arme ouderen met schattige bloemperkjes voor de trailer. The American nightmare. het is heel , heel erg droevig dat in zo'n toch wel rijk land zo veel goedwillende mensen buiten de maatschappij vallen . Ook in Europa gaat het helaas die kant op . Ouderen, chronisch zieken of mensen die net gewoon overal buiten vallen .

Antwoorden (1)

De Verenigde Staten kennen weinig permanente sloppenwijken. Uitzonderingen zijn te vinden in indianenreservaten en in delen van de Appalachen, waar het echter vaak om zelfstandige nederzettingen gaat en niet om wijken van grote steden.
Wel kennen enkele grotere steden de zogeheten tentsteden, tentenkampen waar daklozen meestal tijdelijk (hoogstens enkele maanden) verblijven. Soms worden deze tentsteden wel Hoovervilles genoemd, naar de kampementen van daklozen tijdens de Grote Depressie.
SimonV