Hoe onderscheid je de twee tijdstippen 25 oktober 02.30 uur?

Op 25 oktober 2017 eindigt de (vandaag begonnen) zomertijd en is het tweemaal half 3 (want vannacht is het nooit half 3 geweest).
Hoe maak je formeel onderscheid tussen die twee momenten? Wat zijn de officiële, eenduidige aanduidingen?

7 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
UTC +2
en dan een uur later:
UTC +1 UTC 00:30 +2 = 2:30 UTC 1:30 +1 = 2:30 Althans zo werkt het voor servers/PC's. Die zouden namelijk een groot probleem hebben, maar doordat men altijd UTC aanhoudt en men er later een x aantal uur bij optelt zodat lokale tijd duidelijk wordt is er niks aan de hand.

Het beste antwoord

Dit onderscheid je door te vermelden of het zomertijd of wintertijd betreft.
In Nederlandse ambtelijke stukken is dat verplicht. De Wet tot nadere regeling van de wettelijke tijd formuleert dit als volgt: Wanneer enig ambtelijk geschrift een tijdaanwijzing bevat welke betrekking heeft op het laatste uur van het tijdvak van de zomertijd wordt bij de tijdaanwijzing aangegeven dat deze Midden-Europese Zomertijd betreft.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je onderscheidt het dus door de afkortingen MET en MEZT: in de zomertijd gaat MET over in MEZT,
SimonV
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Okee, die had ik ook zelf kunnen bedenken... Dank.