hoeveel kilometer loop, fiets, rij etc. je als je de hele evenaar rondloopt?

de evenaar die in het midden van de aarde de meeste lengte heeft aflegt hoeveel kilometer / km loopt of rijd maakt niet uit de afstand blijft hetzelfde alleen hoeveel kilometer dat eigenlijks in totaal is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
erotisi
7 jaar geleden
40.000
kierkegaard47
7 jaar geleden
het antwoord is inderdaad "ongeveer" 40.000 . Hoe preciezer je het wilt weten, hoe belangrijker de precieze voorwaarden worden (zoals de vraag of varen telt, of om iets heen moeten telt, of je de afplatting van de aarde mee wilt nemen, overige hoogteverschillen op de route, enz :)
ItisILeClerc
7 jaar geleden
Hangt van het startpunt af. Als je in de oceaan begint te lopen fietsen, of rijden maximaal 10 meter.

Antwoorden (1)

Omtrek:

De omtrek van de aarde, gemeten langs de evenaar (equator) is 40.076 kilometer.

Zie de tekst in de bronpagina onder de kop "Hoe groot is de aarde"