Is deze foto gemaakt bij Tsjernobyl of in Colombia?

Op de volgende twee websites staan precies dezelfde foto’s. Echter staan bij beide websites een andere beschrijving.
De eerste link gaat over de ramp van Tsjernobyl, de foto zou dan gemaakt zijn in Oekraïne.

De tweede link vertelt echter dat deze gemaakt is in Colombia en dat het een voormalig hotelkamer is.

De foto's zijn niet hetzelfde, maar de kamer/ruimte waar deze foto is gemaakt is degelijk wel dezelfde kamer/ruimte.

Mijn vraag is dus, waar is deze foto dus precies gemaakt?

http://www.flabber.nl/artikel/ijzingwekkende-fotoreportage-van-de-tsjernobyl-ramp-vannacht-29-jaar-geleden-39993 (Foto 24)

http://www.lindanieuws.nl/snacks/mooiste-foto-s-griezelig-verlaten-plekken/ (Foto 5)

7 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Geen van beide. Het was in een verlaten hotel in Erfurt, Duitsland.

Toegevoegd na 46 minuten:
Hier is zelfs nog een andere foto van de kamer: https://500px.com/photo/27506347/fuzzy-blanket-by-niki-feijen

Toegevoegd na 1 uur:
Trouwens het hotel staat of stond niet ín Erfurt, maar in de omgeving ervan.
Amadea
7 jaar geleden
Powergen
7 jaar geleden
Nog een andere plaats.. interessant.
SimonV
7 jaar geleden
Alsnog: plus!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plaza Hotel in Erfurt: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2523116/Beds-covered-moss-rubble-strewn-floors-crumbling-German-hotel-left-rot-decades.html

Andere antwoorden (2)

Die foto komt inderdaad uit Tsjernobyl en niet uit het hotel in Colombia.

Als je goed kijkt zie je in het hele hotel niet van dat model ramen en ook geen schutting die wel door het raam te zien is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Klopt, volgens mij. Plus. "Desondanks is het onderzoekers opgevallen dat de vegetatie opvallend snel een enorme hoeveelheid straling heeft afgevoerd, door het met de wortels diep in de grond te begraven. Behalve mos. Door bijna alles wat bedekt is met mos slaat de gemiddelde geigerteller (stralingsmeter) op tilt." Plaatje 24:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:bfCDBMXhcSEJ:www.flabber.nl/artikel/ijzingwekkende-fotoreportage-van-de-tsjernobyl-ramp-vannacht-29-jaar-geleden-39993+&cd=12&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
SimonV
7 jaar geleden
De foto is het eerst op een Russische site geplaatst.
Te checken met http://www.tineye.com.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En zoals het op internet razend snel gaat wordt ook deze foto voor andere doeleinde gebruikt.
Amadea
7 jaar geleden
Dat volgens Tineye een Russische site die foto het eerst heeft geplaatst bewijst nog geenszins dat de foto in Tsjernobyl gemaakt zou zijn. Volgens mij zit jij er echt naast, SimonV.
SimonV
7 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt, Amadea.
De foto is gemaakt door Matthias Haker. "Hoe ziet een verlaten gebouw eruit als het aan moeder natuur wordt overgedragen? Met die gedachte ging fotograaf Matthias Haker het bos in, op zoek naar verlaten gebouwen.
Dit luxe hotel ging ruim 20 jaar geleden super failliet en ziet er daarom nu zo uit." http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:tQqwW1ewBiYJ:stiekem.dj/portfolio/abandoned-places-deel-1/+&cd=5&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deze foto is zeker niet Tsjernobyl omdat daar alle ramen zijn opgezet of kapot geslagen om ophoping van radioactiviteit te voorkomen. Op de foto zit het glas gewoon nog in de sponning.
Ik denk dat de eerste foto van een ziekenhuis bij Tsjernobyl is en de tweede een gewone hotelkamer in Colombia. Ik denk dus dat het niet dezelfde ruimte is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Powergen
7 jaar geleden
Het is zeker weten wel dezelfde ruimte, kijk maar naar de TV, de 2 stoelen en het kleine tafeltje tussen die stoelen met dat doek erover heen.