Waarom de loopt een tunnel van een aquaduct in Nederland niet vol water?

De autoweg die onder de waterweg door loopt is onder de grondwaterspiegel. Hoe komt het dat dit niet vol water loopt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Het zou kunnen gebeuren ! Maar men maakt een tunnel vaak in betonnen bak . Zo ook de Maas tunnel . Maar ook onder een startbaan of kanaal . Het regen water of lek water wordt weggepompt . Dus de boel wordt in soort reusachtige pijp onder het kanaal of ? Doorgevoerd . Ja daar gaat wat reken werk aan vooraf .