Hoe heet een inwoner uit Anna Paulowna?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoezo wil je dit weten dan?

Antwoorden (2)

Net als uit alle andere landen, wordt dit afgekort met de naam van het land er in.
Namelijk: Een Anna-Paulowner. Vaak korten mensen dit af als Paulowner.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Het is geen land, maar een Nederlandse plaats.
SimonV
9 jaar geleden
Paulowner komt in ieder geval voor. http://oudmoerwijk.mygb.nl/?page=169
Iemand uit Breda is een Bredanaar.
Analoog daaraan zou ik zeggen dat iemand uit Anna Paulowna een Anna Paulownaar is.

Toegevoegd na 2 uur:
Op 1 januari 2012 zijn de gemeente Anna Paulowna, Niedorp, Wieringen en Wieringemeer samen de gemeente Hollands Kroon geworden. Dus wat dat betreft moet je spreken van een Hollands Kroner.
Amadea
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Maar da is iets anders dan na. Misschien is het wel Anna Pauwlonaër. Anna Pauwlonanees zal het niet zijn
Antoni
9 jaar geleden
Analoog aan Bredanaar is toch Anna Paulownanaar, niet Anna Paulownaar?