Daar is geen eendiudig antwoord op te geven. Aardlagen komen en gaan en ook nog eens in verschillende snelheden (qua upbouw van dikte)
Fossielen kunnen zo aan de oppervlakte liggen of meters diep, afhankelijk van de plaats waar je bent en hoe de geologische geschiedenis op die plek is verlopen.

Andere antwoorden (1)

Misschien is je wel eens opgevallen dat er hier en daar op aarde krijtrotsen voorkomen. Daar ligt het Krijt dus aan de oppervlakte.