Daar is geen eenduidig antwoord op te geven omdat er redelijk wat landen zijn die in meerdere werelddelen liggen. Kijk voor een goed overzicht op onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik goed geteld heb zijn dat er 46.
Amadea
10 jaar geleden
En volgens mijn telling zijn het er 50.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Azi%C3%AB
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens Uw telling ligt Egypte dus in Azië ? OK?
Eerst moet je zich afvragen : Wat zijn de grenzen van Azië :Staatkundig en geologisch zijn hier discussiepunten : Oost Timor , Azerbajdjan ,Armenië , Groesië
Wat is een land ? Onafhankelijke Staten ...Ok ....maar wie erkent ? TaiWan wordt niet erkend door China . Macau en Hong Kong zijn opgenomen in China ...maar hebben een vorm van zelfbestuur.
Tibet...nog zo'n geval apart.
Palestina... wie erkent?
Onafhankelijke staten zoals Turkije , Kazachstan , Rusland hebben zowel een Europees als Aziatisch deel.
De Verenigde Arabische Emiraten zin maar liefst uit zeven landjes.
Egypte hoort tot Afrika ...maar de Aziatische grens wordt getrokken door het Suez kanaal ....dus Egypte-Sinaï ligt in Azië
Zelfs de beide Cyprussen hebben soms een probleem (meestal Europa)
Er zijn op zijn minst 15 betwiste staten of gebieden.

Volgens de UN zijn er : 47 erkend lid plus 1 (Tai Wan ---geen lid )-48