Van de volkeren die daar woonden en door anderen de Ros, Ruzar of Rothsmenn werden genoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok

Andere antwoorden (2)

Bovenstaande antwoord kan best waar zijn. Russen noemen zelf hun land Rassia (klemtoon op i)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanuit de onstaansgeschiedenis:

Het Kievse Rijk (Russisch: Киевская Русь, Kievskaja Roes; Oekraïens: Київська Русь, Kyjivska Roes) is de middeleeuwse voorloper van het huidige Rusland, Oekraïne en Wit-Rusland en had als centrum de stad Kiev. Het land is ook wel bekend als het Kievse Rus, Rijk van Kiev of het Grootvorstendom Kiev.

Dit grote Vroeg-Middeleeuwse rijk, dat zowel door Oostelijke Slaven, Finnen en Balten als door Iraniërs en Turken werd bewoond, werd voornamelijk door de oorspronkelijk uit Zweden stammende Varjagen beheerst. Deze groep was met name dominant in de adel, de handel en het leger. De dominante cultuur en taal waren daarentegen Slavisch. Veel van wat bekend is over het rijk stamt uit het eerste Oost-Slavische geschrift, de Nestorkroniek.

Het gebied strekte zich uit van de grote handelssteden Ladoga (huidig Staraja Ladoga) en Novgorod in het noorden tot de buitenposten Berezan en Tmoetarakan in het zuiden; van Halytsj en Izborsk in het westen tot de nieuwe nederzettingen Jaroslavl en Moerom in het oosten.