Welke provincies liggen onder de zeespiegel?

Het lijkt een simpele vraag, maar ik kan het nergens vinden!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
32.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze liggen er gelukkig niet onder,dat zou betekenen dat ze onder water zouden liggen. Ze liggen beneden de zeespiegel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meestal kun je zoiets in de grote bos atlas vinden

Het beste antwoord

Een stuk van Noord en Zuid Holland. Zie bijgaande afbeelding van de gebieden die onder NAP liggen.

Toegevoegd na 7 minuten:
(Dus Noord Holland, Zuid Holland, stuk Zeeland, Flevoland, stuk Friesland, stuk Groningen, stukje Overijsel, klein stukje Westen van Brabant)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat mooi: Holland op zijn smalst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heb je met mijn huis gedaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er blijft niet veel over he!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik dat zo zie, een deel van noord- en zuid- Holland, Friesland, Groningen, Utrecht, Brabant en Zeeland. En dan natuurlijk heel Flevoland...
Volgens mij ook nog een stukje van Overijsel.
Je kunt bijna beter vragen welke provincies niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Jeroen: Haha... Wij zitten lekker hoog en droog... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ook niet voor niets verhuisd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen,er ligt maar een miniem stukje Nederland ONDER de zeespiegel! Er ligt wel een substantiëel deel BENEDEN de zeespiegel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk, maar ik denk niet dat de vraagsteller hierop doelt.

Andere antwoorden (2)

Op dit plaatje kan je het zien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://avn.geog.uu.nl/15water/40/40.html is een hoogtekaart van Nederland.

Toegevoegd na 5 minuten:
En deze
http://www.ahn.nl/viewer
zocht ik eigenlijk. Interactief in te zoomen. De legenda zit achter het blauwe pijltje rechtsboven, rechtsonder kun je navigeren.